Syyskokouksen ehdokkaat ja suunnitellut sääntömuutokset

22.10. syyskokouksessa muutettavaksi esitettävät SFL:n sääntökohdat löytyvät täältä:

Esityslista, sääntömuutokset ja ehdotus: laajennettu oikeus kilpailun järjestämiseen

Hyväksyttäväksi esitettävään toimintasuunnitelmaan 2018 voit tutustua etukäteen tästä:

2018_SFL_toimintasuunnitelma – luonnos

Syyskokous valitsee hallitukseen jäsenet erovuoroisten tilalle. Nykyisistä hallituksen jäsenistä erovuorossa ovat:

Markku Kivelä, ilmoittanut 21.10. halukkuutensa jatkaa hallituksessa

Matti Penttilä, ilmoittanut ettei ole käytettävissä

Tuomo Tanskanen, ilmoittanut ettei ole käytettävissä

Hallituksen jäsenten esittelyt löydät SFL:n kotisivuilta

Lisäksi ehdokkaiksi ovat ilmoittautuneet seuraavat aktiivit:

Kari Lehtisalo, Tampereen Frisbeeseura

39v, vaimo 4 lasta (17v, 15v, 12v ja 10v). Asun Tampereella josta olen myös kotoisin. Ammatiltani olen opistoupseeri. Vahvuutena on pitkä kokemus kouluttamisesta, ihmisten johtamisesta ja valmentamisesta sekä kiinnostuksen kohteena liiton valmentaja-/ohjaajakoulutuksen kehittäminen sekä firsbeegolfin vieminen harrastuksesta/urheilusta kohti huippu-urheilua.

Kokemusta on lajin parista vuodesta 2014 alkaen eli melko vähän. Vanhimpien poikien kanssa on tullut pari viimeistä kesää aika aktiivisesti harjoiteltua ja heitettyä. Vaikka olen aika kilpailuhenkinen niin kisoihin en ole osallistunut vielä vaan haluan ensin oppia oikeasti heittämään. Todennäköisesti ensi vuonna kun pääsen ikämies sarjaan niin tulee kilpailulisenssikin hankittua. Frisbeegolfissa edustan Tampereen frisbeeseuraa.

Olen toiminut liiton alaisessa SFK:ssa reilun vuoden ja saanut olla mukana ohjaaja 2 koulutuksen loppuvaiheissa sekä otan vetovastuun seuraavien tasojen koulutuksista ja kokonaisuutena frisbeegolfin koulutus/valmentaja polusta. Olen toiminut valmentajana salibandyssä yli 10v ajan, valmentaen junioreista aina aikuisurheilijoihin saakka. Aikuisurheilijoissa olen saanut parin kauden ajan valmentaa maajoukkuetason pelaajia. Olen kouluttautunut valmentaja salibandyssä tasot 1-3 sekä olen suorittanut Eerikkilän urheiluopistossa valmentajan ammattitutkinnon.

Näen että tulevaisuudessa frisbeegolf mielletään oikeaksi kilpaurheiluksi ja vähintään sen kärkipään urheilijat huippu-urheilijoiksi. SFL:n hallituksessa pystyn ajamaan koulutuksen ja huippu-urheilun näkökulmasta lajia eteenpän.

Virkatyöni on pääasiassa päivätyötä ja illat on mennyt salibandyvalmentamisen parissa. Toivottavasti tulevaisuudessa voin valmentaa frisbeegolfissa ja näinollen keskittää kaiken perheeltä jäävän ajan lajin kehittämiseen.

Mikko Wikman, Disc Golf Hyvinkää

”Pelaajakokous! Huomenta kaikille ja tervetuloa (nimi tähän) –kilpailuun!”
Noilla sanoilla olen aloittanut useammankin päivän muutaman viime vuoden aikana. Yhteensä noin viitisenkymmentä kertaa, kun PDGA-kilpailuista puhutaan.

Olen Mike, oikealta nimeltäni Mikko Wikman ja asetun ehdolle Suomen frisbeegolfliiton hallitukseen. 40 vuotta tuli juuri täyteen eli maailmaakin on nähty jonkun verran. Teen paljon hommia lajin parissa, aina vapaaehtoisesta seuratoiminnasta palkalliseen palvelun tuottamiseen asti.

Kilpailutoiminnan pyörittäminen ja kehittäminen sekä siihen liittyvä tapahtumatuotanto ovat vahvinta osa-aluettani ja niitä haluaisin päästä hyödyntämään myös suuremmassa mittakaavassa liiton hallituksen jäsenenä.

Edustamani seura on Disc Golf Hyvinkää. Olen seuran varapuheenjohtaja ja yksi kilpailutoiminnastamme vastaavista henkilöistä. DGH on varsin aktiivinen kisajärjestäjä ja melkein kaikissa kisoissa onkin tullut puuhailtua mukana jonkunlaisessa järjestäjän roolissa, useimmin kilpailunjohtajana.

Suurimpana meriittinä tältä kaudelta on Nummenmäessä järjestetyt frisbeegolfin SM-kilpailut, joissa toimin kilpailukoordinaattorina vastaten pelaaja-asioista, kisakoneesta ja tulospalvelusta. Työn puolesta olen myös aktiivisesti mukana lajin parissa. Toimin DGStorella osa-aikaisena palvelutuottajana. Vastuualueisiini kuuluu ratasuunnittelu, kilpailutoiminta ja yritystapahtumat.

Muutamia ratoja on tullut suunniteltua parin viime vuoden aikana, mutta suurimman osan työajasta on ehdottomasti vienyt kilpailutoiminta. Ainutlaatuinen, golfkentillä pelattu NBDG Grand Slam –kiertue on minun luoma konsepti ja vastasin myös sen toteuttamisesta yhdessä apukäsien kanssa. Ensi vuonna uudestaan. Myös NBDG Amateurs, NBDG Special ja Team DGStore Qualifier –konseptien osalla olen ollut ideanikkarina, tuottajana ja toteuttajana.

Kokemukseni kilpailuiden järjestämisen osalla on se mitä haluan tuoda mukaan liiton hallituksen toimintaan. Minulla on varastossa paljon ideoita toiminnan kehittämiseen ja kasvattamiseen. Pelaajia on kuunneltu ja kehitystyötä tehty. Miksei sitä tehtäisi valtakunnallisella tasollakin?

***

Ehdokkaille voi esittää kysymyksiä SFL:n foorumilla sekä Facebookissa, kommentoimalla Suomen frisbeegolfliiton postaukseen.