Junioreiden ja amatöörien SM huipentuu sunnuntaina

Oulussa ja Kempeleessä pelattavissa frisbeegolfin junioreiden ja amatöörien suomenmestaruuskilpailuissa on heitetty ensimmäinen päivä. Taistelu SM-pokaaleista on tiivistä ja ratkaisut nähdään sunnuntaina Pikkaralan maisemissa.

Forssan Karhi ja Jansson tasatahdissa kärkeen

18-vuotiaiden poikien kilpaluokassa Forssan kaksikko Aapo KarhiEetu Jansson eteni lauantain aikana tasokkaasti ja tasaväkisesti luokkansa kärkeen. Aamun kierroksen Oulun Pikkaradan radalla kaksikko heitti tasatulokseen 61 heittoa (-5) ja jatkoi samalla tahdilla Kempeleen Köykkyrissä (62 heittoa, -3).

Eetu Jansson jakaa kärkisijan seurakaverinsa Aapo Karhin kanssa.

Kolmantena kilpailussa, vain heiton päässä kärkikaksikosta, on Salon Frisbeegolfin Mikael Vihiniemi. Tasaisessa ja kovatasoisessa kilpaluokassa erot ovat pieniä ja kärkikymmenikkö mahtuu neljän heiton marginaaliin.

15-vuotiaiden poikien ennakkosuosikit kärkikahinoissa

Nuorempien poikien (15v ja nuoremmat) luokassa odotetut nimet valtasivat kärkisijat avauspäivän jälkeen. Kärkisijan jakavat Jyväskylän Oskari Vikström ja Porin Samuel Stenman kokonaistuloksella 123 heittoa (-8). Vain heiton takaa-ajomatkalla on Jyväskylän Samu Åström.

Oskari Vikström (kuvassa) ja Samuel Stenman jakavat ykkössijan 15-vuotiaiden poikien luokassa.

Anni Mäkelä karkumatkalla

15-vuotiaiden tyttöjen luokassa Vampulan Anni Mäkelä onnistui karkaamaan kilpasiskoiltaan kuuden heiton karkumatkalle lauantain kierroksilla. Jyväskylän kaksikko Sinna TalvensolaSonja Laine on tasatuloksessa toisena.

Anni Mäkelä on hienoisella karkumatkalla.

18-vuotiaiden tyttöjen luokassa Maria Asikainen on pelannut hienosti. Avauspäivän kokonaistulos 141 heittoa on 10 heittoa yli ratojen yhteenlasketun ihannetuloksen.

12-vuotiaiden poikien luokassa oli lauantaina ilo seurata ennakkoluulottoman Otso Paajasen otteita haastavilla kilparadoilla.

Otson kaltaisia rohkeita ja taitavia junioreita on ilo seurata kilpailuissa!

Amatöörimiesten ja -naisten mestarikandidaatit nykäisivät

Frisbeegolfin amatööriluokissa saavat kattojärjestö Professional Disc Golf Associationin (PDGA) sääntöjen mukaisesti kilpailla pelaajat, jotka eivät ole vastaanottaneet rahapalkintoja. Suomessa ratkotaan myös avointen amatööriluokkien mestaruudet.

Miesten luokka oli lauantaina Harjavallan Topi Someron näytöstä. Somero heitti päivän parhaan kierroksen niin Köykkyrissä (57 heittoa, -8) kuin Pikkaralassakin (63, -3). Kakkossijan jakavat helsinkiläinen Mika Koskikallio ja Kemin Janne Laurikainen.

Topi Somero oli vireessä  avauspäviänä.

Amatöörinaisten kärkipaikalle nousi huiman iltapäiväkierroksen (65 heittoa, par) myötä Pieksämäen Jonna Mustonen. Aamulla Pikkaralassa kärkeen pelannut Heidi Laine (Jyväskylän Liitokiekkoilijat) taipui kakkossijalle ja lähtee päätöskierrokselle kolmen heiton etäisyydeltä. Kolmantena on Rovaniemen Terhi Tuorilainen jäätyään avauspäivänä Mustosesta kahdeksan heittoa.

Jonna Mustonen rykäisi kärkeen kakkoskierroksella.

Mestarit kruunataan Pikkaralassa

Suomen mestarit ratkotaan sunnuntaina Pikkaralan radalla. Yleisöllä ja medialla on tapahtuma-alueelle vapaa pääsy.

Lisätietoja:

Kajsa Wickström, kilpailunjohtaja, 040 529 7911