Kokkolan aurinkoinen Köykärinmäki kohtasi piinkovat juniorit

DGStore.fi-tourin Kokkolan osakilpailu saatettiin päätökseen lämpimässä kelissä sunnuntaina. Tuuliolosuhteet muuttuivat hieman lauantaista, mutta tulostaso säilyi kovana.

Päivän kovimman tuloksen kirjasi korttiin Juniorit 15-sarjassa pelannut Jyväskylän liitokiekkoilijat ry:n Oskari Vikström tuloksella 48 (-10). Oskari otti myös ylivoimaisen luokkavoiton. Sunnuntain toiseksi parhaan tuloksen kirjasi avoimessa amatööriluokassa kotiradallaan pelaava West Coast Disc Golfers ry:n Henri Puhakka tuloksella 49 (-9).

Oskari Vikström (Jun-15) vastasi sunnuntain parhaasta tuloksesta. Kuva: SFL / Petter Lillhonga

Juniorit 18-luokan voittoon karkasi Frisbeegolf Club Laihia ry:n Topi Kuusisto. Kuusisto onnistui kasvattamaan eroa toiseksi tulleeseen DG Kuusamo ry:n Anton Komulaiseen neljällä heitolla ja yhteistulos 154 (-20) oli koko kilpailun kovin. Toiseksi kilpaillut Komulainen ylsi tulokseen 161 (-13). Kolmanneksi heitti Deep In The Forest ry:n Niklas Anttila heitti tuloksella 162 (-12) ja siirtyi samalla kiertueen kokonaispisteissä kärkipaikalle.

Oskari Vikström hallitsi Juniorit-15 luokkaa lauantain toisen kierroksen jälkeen ja juhli lopulta ylivoimaista voittoa tuloksella 156 (-18). Toisen sijan jakoivat Jyväskylän liitokiekkoilijat ry:n Lauri Lehtinen ja Puska Puttaajat ry:n Jooa Saari tuloksella 167 (-7). Kiertueen piikkipaikalle puolestaan nousi Kokkolassa kuudenneksi kilpaillut Severi Saviniemi (Frisbeegolfseura 7k, Turku).

Heidi Laine kiri sunnuntaina takaa ohi. Kuva: SFL / Petter Lillhonga

Naisten luokassa nähtiin kutkuttava viimeinen kierros, kun Jyväskylän liitokiekkoilijat ry:n Heidi Laine lähti neljän heiton taka-ajoasemasta haastamaan Oulun Frisbeeseura ry:n Paula Määttää. Väylän 12 jälkeen naiset olivat tasoissa. Loppukierroksella Laine pystyi karkaamaan ja ylsi voittoon kolmen heiton turvin, nousten samalla kiertueen johtoon. Laineen kokonaistulos kirjattiin 203, Paula Määttä heitti toiseksi tuloksella 206 ja kolmanneksi HaHy Fg:n Kirsi Kaikkonen tuloksella 210.

Avoimessa amatööriluokassa nähtiin kovia nousuja. Kokkolan oma Henri Puhakka lähti kolmannelle kierrokselle sijalta 8, mutta päivän kunto riitti nostamaan Henrin sijalle 2. Kisan voiton vei odotetusti Harjavallan DiscGolf ry:n Topi Somero tuloksella 158 (-16) ja toiseksi noussut Henri Puhakka päätti kisan tulokseen 163 (-11).  Kolmannelle sijalle nousi Nummelan Frisbeeseura ry:n Eljas Saarinen 165 (-10). Saarinen nousi kiertueen kokonaispisteissä sijalle neljä.

Avoimen amatööriluokan (MA1) kärkikolmikko. Kuva: SFL / Petter Lillhonga

Tytöt 15-luokassa voiton vei Jyväskylän liitokiekkoilijat ry:n Sonja Laine tuloksella 230 ja toiseksi kilpaili Jyväskylän liitokiekkoilijat ry:n Sinna Talvensola tuloksella 248.

DGStore.fi Tour jatkuu vielä kahden osakilpailun voimin. Seuraavaksi vuorossa on 29.-30.7. Imatran osakilpailu ja kiertue huipentuu viime vuoden SM-maastoissa Turussa elokuussa. Junioreiden ja amatöörien Suomen mestaruudet ratkotaan puolestaan syyskuun alussa Oulussa.

Kokkolan osakilpailutulokset

Kuvia kilpailusta