Kuopiossa ja Siilinjärvellä jahdataan parifrisbeegolfin SM-mitaleita

Parifrisbeegolfin SM-kisat pelataan Siilinjärvellä ja Kuopiossa 17-18.6.2017. Kisoihin osallistuu 72 paria ympäri Suomea eli yhteensä 144 pelaajaa. SM-titteleistä kamppaillaan viidessä eri luokassa: avoin (MPO), naiset (FPO), seniorit-40 (MPM), juniorit-18 (MJ1) ja juniorit-15 (MJ2).

Tämän vuoden kilparadat oiva sekoitus tuttua ja uutta

Kisan järjestävät Suomen frisbeegolfliiton jäsenseurat kuopiolainen Deep In The Forest ry ja siilinjärveläinen Vuorelan Veikot ry. Kilpailut pelataan Kuopiossa Puijo Disc Golf kentällä ja Siilijärvellä Tarinalaakso Disc Golf kentällä.

Puijo Disc Golf on syksyllä 2016 valmistunut kenttä, joka on rakennettu vanhan Puijon golfkentän pohjalle. Tarinalaakso Disc Golf kenttä puolestaan on valmistunut kesällä 2015 ja siellä on jo pelattu lukuisia liiton virallisia kisoja. Järjestettyjen kilpailujen joukosta löytyy myös Joukkuefrisbeegolfin SM-kisat kesällä 2016. Kummankin kentän on suunnitellut siilinjärveläinen Pertti Tuppurainen.

Tarinalaakson radalla ratkaistiin viime kesänä joukkuemestaruudet. Kuva: Petteri Nupponen

Kova kattaus kärkinimiä jahtaamassa mestaruutta

Osallistujien joukossa ovat mm. hallitseva Euroopan ja Suomen mestari Leo Piironen parinsa Ilari Tuoman kanssa. Toinen ennakkosuosikkipari on Euroopan mestaruuskisoissa kolmanneksi sijoittunut Teemu Nissinen sekä SM-kisojen pronssimitalisti Janne Hirsimäki, jotka puolustavat viime vuoden parifrisbeegolfin Suomen mestaruutta. Mukana ovat myös 2016 junioreiden Euroopan mestari Väinö Mäkelä parinaan junioreiden EM-hopeamitalisti Riku Vink.

Paikallisista pelaajista menestystä odotetaan parilta Mikael Räsänen (Deep In The Forest) ja Jesse Nieminen (Vuorelan Veikot). Ennakkoluulottomat nuoret miehet voivat onnistuessaan ilmoittautua mukaan mestaruustaisteluun kotimaisemissaan.

Teemu Nissinen. Kuva: Eino Ansio EDGC2016

Janne Hirsimäki. Kuva: Eino Ansio EDGC2016

Yleisöllä vapaa pääsy seuraamaan huipputason frisbeegolfia

Kilpailussa pelataan lauantaina kaksi kierrosta, joista toinen pelataan Puijolla ja toinen Tarinalaaksossa. Kierrokset alkavat kummallakin kentällä klo 10 ja klo 16. Avoin luokka pelaa ensimmäisen kierroksensa Tarinalaaksossa ja toisen Puijolla, muut luokat ensimmäisen kierroksen Puijolla ja toisen Tarinaalaksossa.

Kilpailu huipentuu sunnuntaina Puijolla väliaikalähdöin pelattavaan kolmanteen ja viimeiseen kierrokseen. Ensimmäinen ryhmä aloittaa kierroksensa klo 8.00 ja avoimen luokan kärkiryhmä klo 13.50.

Yleisölllä ja medialla on vapaa pääsy seuraamaan kilpailua kummallakin kentällä.

Kilpailun kotisivut: https://kisakone.frisbeegolfliitto.fi/kilpailu/717

Kilpailun Facebook-sivut: https://www.facebook.com/events/417140188666234/

Mediatiedustelut: Kilpailunjohtaja Janne Mönkkönen p. 0443056441, janne@veikot.fi