SFL:n juniorileiri ja huippu-urheilupaneeli

SFL:n valtakunnallinen juniorileiri järjestetään 28.-30.4. Kisakeskuksessa.

Määräaikaan 12.4. mennessä leirille ilmoittautui yli 30 innokasta junioria, jotka lennättävät kiekkoja kahden päivän ajan valtakunnan huippujen ohjauksessa.

Viikonlopun aikana juniorit saavat tasokasta opastusta Kisakeskuksen erinomaisissa frisbeegolfpuitteissa ja tutustuvat samalla ikäluokkansa harrastajiin eri puolelta Suomea.

”Suomen frisbeegolfliiton vision 2022 mukaisesti junioritoiminnan kehittäminen on liiton keskeinen tavoite. Keskitetylle vuosittaiselle juniorileirille, tai useammallekin, alkaa nyt selkeästi olla kysyntää. Olemme lisäksi saaneet mukaan upean kattauksen tukijoita ja yhteistyötahoja, joiden avulla voimme tarjota junioreille hienon kokonaisvaltaisen leirikokemuksen.” toteaa toiminnanjohtaja Mikko Kaakinen.

Mukana tukijoina toteuttamassa juniorileiriä ovat:

Juniorit ja esikuvat rinnakkain

Juniorileirin ohjaajina toimivat Suomen Frisbeegolfkouluttajien (SFK) lisensoimat lajiohjaajat, joukossaan kansalliset huippupelaajat Jenni Eskelinen ja Janne Hirsimäki.

Viikonlopun aikana Kisakeskuksen miljöössä voi bongata täyslaidallisen valtakunnan kärkinimiä: Lajin huippu-urheilupaneeli kerää koolle lähes kaikki huippumme kartoittamaan huippu-urheilutoimintaa ja pohtimaan tulevaisuuden linjauksia. Paneelin isännöi SFK:n Kari Lehtisalo apunaan maajoukkuekapteeni ja PDGA-maakoordinaattori Tapani Aulu.

Myös liiton puheenjohtaja Ari Penttala osallistuu lauantaina 29.4. järjestettävään paneeliin:

”Kisakeskuksen puitteissa järjestettävä tapahtumaviikonloppu on konkreettinen askel kohti systemaattisia rakenteita ja kiinnekohtia liiton toiminnassa. Sekä junioritoiminta että huippu-urheilutoiminnan raamittaminen ovat olennainen osa liiton tulevaisuustyötä.”

-SFL