MM-kilpailut käynnistyvät, joukkue-SM ratkotaan Siilinjärvellä

Viikonloppuna Siilinjärven Tarinalaaksossa kirjoitetaan uusiksi joukkuefrisbeegolfin Suomen mestarit.

Joukkue-SM-2016

Kilpailut käydään  6.-7.8. Tarinalaakson 20-väyläisellä kilparadalla ja Vuorelan Veikkojen järjestämiin SM-kilpailuihin osallistuu yhteensä 40 joukkuetta.

Suomen mestaruuksista kamppaillaan nelihenkisin seurajoukkuein sekä avoimessa- että sekaluokassa. Sekaluokan joukkueissa on oltava vähintään yksi nainen ja yksi ikäluokkapelaaja (juniori/masteri).

Järjestävä seura innoissaan SM-kilpailuista

Kilpailunjohtaja Janne Mönkkönen: ”Vuorelan Veikot toivottaa kaikki joukkueet tervetulleeksi Siilinjärvelle kisailemaan Tarinalaakso Disc Golf -radalle.

Hienoa, että tänne Itä-Suomeen ollaan saatu näin iso ja kovatasoinen joukko pelaajia mukaan. Kenttä on viritetty kisakuntoon ja uskon, että pelaajat viihtyvät näyttämöllä.

Toivottavasti sää suosii viikonloppuna pelaajia. Toivotan tervetulleeksi myös yleisön seuraamaan kisoja; toistaiseksi näillä nurkilla on harvemmin nähty tämän tasoisia pelaajia kilpailemassa.”

Kilpailun tulokset päivittyvät SFL:n Kisakoneeseen: https://kisakone.frisbeegolfliitto.fi/kilpailu/401/katso/tulokset

Voit seurata kilpailuja viikonlopun aikana myös Facebookin tapahtumasivun kautta: https://www.facebook.com/events/984187821650271/

Paikan päälle saapuva yleisö voi tutustua kisajärjestäjän ennakkoinfoon: https://kisakone.frisbeegolfliitto.fi/kilpailu/401/katso/5668

Frisbeegolfin maailmanmestaruuskilpailut käynnistyvät Emporiassa

Maailman tavoitelluimmat frisbeegolftittelit ovat jaossa Yhdysvalloissa, Kansasin osavaltion Emporiassa. Neljällä eri kilparadalla pelattavat MM-kilpailut käydään 6.-13.8.2016. Maailmanmestaruudet jaetaan kaikkiaan 11 kilpaluokassa, joista seuratuimpia ovat avoin sekä naisten luokka.

proworlds16-full

Etukäteen avoimen luokan kilpailusta odotetaan jälleen maailman kahden yhdysvaltalaisen kärkinimen, Paul McBethin ja Richard Wysockin, keskinäistä kamppailua. Puolustava nelinkertainen maailmanmestari McBeth on joutunut kuluvalla kaudella taipumaan muutamaan otteeseen hienoa kautta pelaavalle Wysockille. Odotamme mielenkiinnolla, nouseeko kaksikolle haastajia pitkässä turnauksessa.

Naisten luokassa odotetaan niin ikään isäntämaan edustajien valloittavan kärkipaikat.  Catrina Allen kulki alkukauden voitosta voittoon nyrjähtäen vain Eveliina Saloselle toukokuussa Helsingin Tali Openissa. Kahdessa viimeisimmässä kilpailussa kuitenkin lähimmät kilpasisaret, hallitseva naisten mestari Paige Pierce sekä Sarah Hokom ovat onnistuneet päihittämään Allenin.

Myös ikämiesluokissa on odotettavissa huipputason suorituksia ja kilpailua, kun eri luokissa vastakkain asettuu tukku takavuosien maailmanmestareita.

Suomalaisedustus pieni mutta sitäkin pippurisempi

Suomalaisia vuoden 2016 MM-kilpailuissa nähdään vain yksi, mutta sitäkin kovakuntoisempi Nummelan Frisbeeseuran Janne Hirsimäki. Kansallista Grip EQ -touria johtava kärkipelaajamme on rating-pisteytyksen perusteella sijoitettu avoimen luokan 39:nneksi.

Janne Hirsimäki (NFS). Kuva: Kari Toivonen / SM2016

Huolellisesta valmistautumisestaan ja analyyttisestä otteestaan tunnettu ”Hirsi” raportoi mahdollisuuksiensa ja aikataulunsa rajoissa kuulumisia paikan päältä. Kilpailua voi seurata seuraavien linkkien kautta:

PDGA:n tulospalvelu

Eri palveluntarjoajat lähettävät paikan päältä livekuvaa, lisätietoa ja linkit löytyvät MM-kilpailujen mediasivustolta.

MM-kilpailuilla on myös oma mobiilisovellus, josta lisätietoa kilpailun kotisivustolla.

Janne Hirsimäki Facebookissa