Pro-tour alkoi ylivoimaisilla esityksillä

Frisbeegolfin hallitseva Euroopan mestari Seppo Paju on voittanut viikonloppuna Porissa käydyn Grip EQ -tourin avausosakilpailun. Kaikkien kolmen kierroksen ajan tasaisesti pelannut Paju selätti Porin Kirjurinluodon par 61 -radan tulokseen -27, joka ei jättänyt toiseksi tulleelle Pasi Koivulle (-18) minkäänlaisia selittelyn mahdollisuuksia. Paju voitti Koivun lopulta peräti kahdeksan heiton erolla.

”Uskon sen [ison eron] johtuneen siitä, että sain pidettyä saman tason alusta loppuun enkä tipahtanut muiden vauhtiin. Putti upposi kiitettävästi ja draivikin oli kohdillaan”, tyytyväinen Paju analysoi kilpailun heti jälkeen. Pajun tarkka draivi tuotti kisassa paitsi kovaa tulosta myös yhden hole-in-onen.

Kolmanneksi tuli Janne Hirsimäki tuloksella -16.

Paju jatkaa näin menestyksekästä kauttaan, johon on Porin-voiton lisäksi mahtunut jo kaksi osakilpailuvoittoa Euro tourilla.

Grip EQ -tourin kärkikolmikko. Kuva: Prodigy Disc Europe

Naisten luokassa hallitseva Suomen mestari Henna Blomroos (+15) oli niin ikään omilla luvuillaan, kiitos hurjan finaalikierroksen (-1), jolla hän onnistui karkaamaan toiseksi tulleelta Marianne Jakoselta (+24) ja kolmoseksi pelanneelta Jenni Eskeliseltä (+25).

Masters-luokassa Ville Piipolle (-11) ei vieläkään löydy uhkaa muista. Voitto irtosi neljän heiton erolla Marko Hämäläiseen (-7). Vuoden frisbeeurheilija 2014 -tittelillä huomioitu Piippo jatkaa viime vuonna vakiinnuttamaansa asemaa neljäkymppisten kuninkaana. Toni Asikainen, Jussi Knuutila ja Kari Vesala jakoivat kolmatta sijaa tuloksessa -1.

Grandmastereissa Ville Kotamäki (+13) pystyi pitämään alkukierroksilla hankkimansa johtoaseman loppuun saakka, vaikka finaalissa rutkasti peliään parantanut Heikki Savolainen (+16) olikin tulla ohi. Liiton puheenjohtaja Kotamäki voitti lopulta vain heiton erolla. Seppo Kuikka (+19) otti kolmannen sijan.

Tuttuun tapaan Senior grandmasters -luokka venyi jälleen katkaisupeliin. Tällä kertaa Markku Tohni vei täpärän voiton Björn Lindholmin edestä. Naiset 40 -luokassa Nina Kiminki avasi kautensa voitolla. Riina Kotamäki sai tyytyä kakkossijaan.

Grip EQ -tour jatkuu Vihdissä 6.-7.6.

Tulokset: https://kisakone.frisbeegolfliitto.fi/kilpailu/223/katso/leaderboard

Tulokset ja kierrosratingit: http://www.pdga.com/tour/event/20355