Kisakone, jäsenrekisteri ja liiton jäsenyys

Jäsenrekisteri ja Kisakone ovat käyneet kevään aikana lävitse liudan päivityksiä. Muutosten myötä myös jäsenseurojen jäseniltä sekä rekisterin ylläpitäjiltä vaaditaan hieman enemmän kärsivällisyyttä jotta saadaan kaikki pelaajatiedot täsmäämään.

Kisakonepäivityksistä tiedotetaan ja keskustellaan keskustelufoorumin seurapalstalla, joka on tarkoitettu seurojen aktiivien ja hallituksen väliseen suoraan tiedottamiseen. Jos olet seurasi hallituksessa mutta et pääse linkin kautta lukemaan palstaa, lähetä tarvittavat tiedot eli nimi/rooli ja foorumin käyttäjätunnus toiminnanohjaajalle ja avaamme palstan luettavaksi.

Maksut hoidettu, mutta Kisakone väittää toista, missä vika?

Kauden käynnistyessä Kisakone on herjannut monille, että maksut eivät ole kunnossa vaikka ne olisi suoritettu ajallaan omalle seuralle. Kisakoneessa omaan profiiliin on laitettu ehkä juuri tälle kaudelle hankittu ja A-lisenssin myötä saatu uusi PDGA-numero, mutta vastaava numero puuttuu jäsenrekisteristä.

Nopeimmin asia korjaantuu kun lähetät omat tietosi (nimi, syntymäaika & PDGA-numero) seurasi rekisterivastaavalle ja pyydät häntä tarkistamaan ja tarvittaessa lisäämään tiedot rekisteriin. Kisakone tarkistaa nykyään PDGA:n tiedot suoraan PDGA:lta ja tästä johtuen PDGA-jäsenyys näkyy voimassaolevana, vaikka jäsenmaksu ei näykään maksettuna.

Onko jäsenyys mahdollista useammassa seurassa?

Liiton näkökulmasta pelaaja voi edustaa vain yhtä seuraa kerrallaan. Edustusseuran kautta maksetaan liiton vuosimaksu sekä tilataan lisenssit ja nämä jäsenet määrittelevät seuran äänimäärän liiton vuosikokouksissa.

Tämä ei kuitenkaan estä pelaajia liittymästä jäseneksi vaikkapa kaikkiin Suomen jäsenseuroihin. Yleensä seuroilla ei myöskään ole mitään estettä sille, että henkilö on jäsen oman seuran lisäksi myös vaikkapa naapuriseurassa tai oman lomapaikkakunnan seurassa.

Koska liitto kerää vuosimaksut vain edustuseurojen kautta, rekisterin ylläpitäjien tulee merkitä poikkeavasti nämä liiton näkökulmasta olevat ”kannatusjäsenet” omaan rekisteriinsä, tai halutessaan heistä voi pitää kirjaa jossain muualla. Jos seura haluaa pitää kaikkien jäsentensä tiedot liiton jäsenrekisterissä, sillloin pelaajan sukunimen eteen lisätään jokin etuliite, vaikkapa ”kannatusjäsen” tai ”ei-edustus”, eikä kyseisille henkilöille pidä tilata rekisterin kautta mitään lisenssejä tai jäsenyyksiä.

Se että liitto näkee kyseiset henkilöt kannatusjäseninä, ei vaikuta heidän jäsenyytensä seuran näkökulmasta. Jokainen seura määrittelee omissa säännöissään seurajäsenyyden sekä kannatusjäsenyyden ehdot.

Epäselvissä tapauksissa voit aina ottaa yhteyttä liiton hallitukseen.