SFL:n tourit 2015

Kotimaisen kisakalenterin selkäranka, SFL:n tourit, lähtevät viidennelle kaudelleen taas entistä kovempina ja suurempina. Pro-tourin osakilpailut on nostettu A-tier-tasolle, AM1-tour laajeni viiden kisan kiertueeksi ja mukaan tuli vielä kolmas taso, eli AM2-alue-tourit.

Pro-tour ja AM1-tour ovat nyt valmiina. AM2-tourit ja erilliskisat tulevat käsittelyyn lähiviikkoina.

Pro-tour 2015

Pro-touria pelataan tuttuun tapaan neljällä huippuradalla. Tänä vuonna uusina kisajärjestäjinä mukana ovat NFS Vihdin Kaatiksella, sekä OFS Oulun Meri-Toppilassa – molemmat monissa liemissä keitettyjä järjestäjiä ja areenoita.

Kisakalenteri
16.-17.5. Pori, Kirjurinluoto
6.-7.6. Vihti, Kaatis
4.-5.7. Turku, Lauste
5-6.9. Oulu, Meri-Toppila

Tour pähkinänkuoressa

• PDGA international A-tier-taso
  • Luokat MPO, FPO, FPM, MPM, MPG, MPS
  • Vaaditaan SFL:n a-lisenssi
  • 4 osakilpailua joista 3 parhaan tulos lasketaan
  • osallistumismaksu avoimessa luokassa 50 €, josta 15€ seuralle, 5€ loppupottiin ja 30€ osakilpailun palkintoihin, muissa luokissaa 40 €
  • palkintojakauma PDGA top-25%
  • kaksi päivää, kolme kierrosta, vähintään 144 paikkaa

Täydelliset säännöt täällä.

AM1-tour

Amatöörien korkein kiertue oli viime vuonna tupaten täynnä ja välillä jouduttiin myymään ei-oota, ja tälle vuodelle odotetaan edelleen hurjaa kasvua, joten touri koki isoja muutoksia.

Tälle kaudelle luotiin alemmille luokille oma alueellinen AM2-tour ja itse AM1-kiertue laajenee viidennellä kisalla. Osallistumisoikeus on kaikilla pelaajilla kuitenkin totutusti neljään kilpailuun ja pisteet lasketaan kolmesta parhaasta.

Sääntömuutoksena AM1-tourilla vaaditaan SFL:n a-lisenssi.

Myös kisajärjestäjät vaihtuivat tälle kaudelle täysin. Kaikki järjestäjät ovat kokeneita erilliskisojen ja isompienkin kisojen järjestäjiä.

Kisakalenteri
16.-17.5. Orimattila, Kiekkopuisto
23.-24.5. Peurunka, Lakeview DGP
27.-28.6. Kerava, Keinukallio
8.-9.8. Heinola, Kippasuo
22.-23.8. Kempele, Köykkyri

Tour pähkinänkuoressa

• PDGA c-tier-taso
  • luokat MA1, FA1, MJ1, FJ1, MJ2, FJ2
  • vaaditaan a-lisenssi
  • 5 osakilpailua, joista neljään saa osallistua ja 3 parasta lasketaan yhteistulokseen
  • kaksi päivää, kolme kierrosta, vähintään 144 paikkaa
  • osallistumismaksu 20 € josta 5 € tourin bonuksiin, 6 € järjestäjälle ja 9 € osakilpailun palkintoihin
  • lahjakorttipalkinnot

Täydelliset säännöt täällä.

Sponsorit

SFL ry hakee vuoden 2015 pro-tourille ja AM1-tourille sponsoreita.

Tarjoukset tulee lähettää sähköpostilla pj@frisbeegolfliitto.fi 6.2.2015 mennessä.

Tarjoukset käsitellään ja neuvottelut saatetaan loppuun luottamuksellisesti.

Tarjousten sisältöä ei julkaista.

Lisätietoja antaa
Ville Kotamäki
pj@frisbeegolfliitto.fi
050-5318607 (miel. iltaisin ja viikonloppuisin)