Karsintakilpailut Oulun SM-kisoihin

Viime vuotiseen tapaan voi pelaaja varmistaa paikkansa SM-kisaan hankkimalla osallistumisoikeuden karsintakisoissa, jotka ovat:

NBDG pro-tour, Pori (10.-11.5.)
Perämeri Open III, Oulu (17.-18.5.)
NBDG pro-tour, Peurunka (24.-25.5.)

Jokaisessa karsintakisassa jaetaan osallistumisoikeuksia seuraavasti (tulosjärjestyksessä pelaajille, joilla sitä ei vielä ole):

MPO: 7
FPO: 1
MPM: 2
MPG: 1

Mikäli jaettavilla paikoilla on pelaajia tasatilanteessa, he kaikki saavat oikeuden (paitsi 1. sija, joka ratkaistaan SD-menetelmällä).

Esimerkki: Karsintakilpailun tuloksissa jaetulla 9. sijalla on kolme pelaajaa. Heidän edellään on kaksi pelaajaa, joilla on jo osallistumisoikeus. Kaikki kolme sijalla 9 olevaa pelaajaa saavat osallistumisoikeuden.

Viime vuoden SM-kisojen perusteella osallistumisoikeuden ovat jo saaneet:

MPO (24): Pasi Koivu, Juho Parviainen, Lassi Hakulinen, Leo Piironen, Jalle Stoor, Arttu Sikanen, Nils Iso-Markku, Tapani Aulu, Juho Rantalaiho, Teemu Nissinen, Juhani Vainio, Kalle Rinne, Markus Pohjolainen, Niklas Stenroos, Toni Asikainen, Jukka Leinonen, Miko Fyhr, Mikko Laihonen, Jukka Pyhältö, Matias Söderström, Leevi Liitti, Seppo Paju, Matti Oksanen, Lasse Keränen
FPO (3): Henna Määttä, Anna Elo, Ellinoora Heikkilä
MPM (9): Ville Piippo, Thomas Mykkänen, Patrik Ekström, Ari Penttala, Sami Karvonen, Jouni Leskinen, Kari Vesala, Kenneth Wiberg, Sami Väisänen
FPM (1): Nina Kiminki
MPG (4): Ville Kotamäki, Björn Lindholm, Ilkka Tamminen, Harri Hynönen
MPS (1): Markku Tohni
MJ1 (4): Saku Anttila, Jani Ikonen, Esa Salonen, Jani Kleemola
MJ2 (3): Niko Rättyä, Ville Ahokas, Markus Pöysti

Osallistumisoikeus on henkilökohtainen, ei luokkaan sidottu.

Junioripelaajat voivat käyttää osallistumisoikeutensa joko Oulun SM-kisojen avoimessa luokassa tai amatöörien SM-kisoissa, jossa ratkotaan myös junioriluokkien Suomen mestaruudet.

Osallistumisoikeuden käyttäminen ja ilmoittautumisohjeet SM-kisoihin julkaistaan myöhemmin.