Sääntöuudistuksia ja suosituksia kisojen järjestäjille

Vuoden 2013 säännöissä on muutama uudistus, jotka kilpailun järjestäjän pitää huomioida SFL:n alaisissa (PDGA-sanctioned) kilpailussa.

OB:lle menneen heiton jälkeen pelaaja voi jatkaa yhden rangaistuheiton kera:
– ylimenokohdasta max. 1m IB:n puolelta, tai
– edelliseltä heittopaikalta, tai
– Drop Zonelta, mikäli sellainen on ko. väylälle määrätty

Näitä vaihtoehtoja voi rajoittaa vain PDGA:n Tour Managerin luvalla.

Tämä koskee myös ”saari-sääntöä”, Buncr Hazard-sääntöä ym, joita ei sääntökirjassa ole mainittu.

Väärin pelatun Mandon (pakollinen kierto) jälkeen pelaaja jatkaa yhden rangaistusheiton kera:
– ko. mandolle määritellyltä drop zonelta
– mikäli drop zonea ei ole määritelty, ainoa vaihtoehto on edellinen heittopaikka

Mandolinjalta (5 x 1 m:n alue) jatkaminen ei enää ole sääntöjen mukaan mahdollista.

Tour Managerille pyynnöt voi lähettää sähköisesti PDGA:n sivujen kautta valitsemalla Tour Managerin kohdasta PDGA Office and Staff. Varmistathan ennen pyyntöä että kisa johon muutosta haet, löytyy PDGA:n kalenterista.

SFL suosittelee kilpailunjärjestäjille

Mikäli TD pelaa, pitäisi olla nimetty apu-TD ja mikäli myös apu-TD pelaa, heidän pitäisi pelata eri luokissa koska pelaava toimitsija ei voi ratkaista tai tuomita oman luokkansa asioita. On myös erittäin suositeltavaa että vähintään yksi virallinen toimitsija päivystää sovitussa paikassa (kisakeskuksessa) kierrosten aikana.

TD:llä, apu-TD:llä sekä nimetyille toimitsijoilla pitää olla PDGA:n toimitsijatesti suoritettuna. Toimitsijatesti suoritetaan sähköisesti ja se on tarjolla myös suomeksi. SFL jakaa jokaiselle jäsenseuralle tänäkin vuonna 10kpl ilmaisia testejä, ota yhteyttä aulu@sci.fi kun haluat suorittaa testin.